Hallongröt

Idag vaknade jag vid 10 och det var verkligen skönt att sova ut. Vilket jag dock gör ganska många dagar per vecka, haha... Men jag har bestämt mig för att allmänt börja stiga upp lite tidigare så att jag får mer tid om dagarna; det är onödigt att sova bort en stor del av sitt liv kan jag tycka. Vad händer idag då? Jag vet inte riktigt själv... Först ska jag gå på stan med Jesper en stund, och sedan kanske jag tränar och efter det blir det nog plugg resten av dagen i stort. 
 
Idag gjorde jag hallongröt till frukost. Det enda jag gjorde var att blanda ner 2 ½ dl vatten med 1 dl havregryn, koka upp det litegrann och sedan hälla i lite mer än 2 dl frusna hallon, och sedan toppa det med lite kanel. Jag tycker att det är godare med detta istället för vanlig gröt som jag blivit småless. Ett tips är att ha banan till hallongröten, men vi hade inte banan hemma denna gång. 
 
Nu är klockan 12 och jag åt nästan nyss frukost, det är lunchtid nu alltså... Skärpning. ;)
 
 
Allmänt | |
Upp